ორშაბათი, იანვარი 20, 2020
Home Blog

უმძიმესი სოციალური, ეკონომიკური და პოლიტიკური ვითარებიდან ერთადერთი გამოსავალი ნორმალური არჩევნების ჩატარებაა – გიორგი ვაშაძე

საარჩევნო საკითხებთან დაკავშირებით ხელისუფლებასა და ოპოზიციას შორის დიალოგის მორიგი რაუნდის ბედი ჯერ კიდევ გაურკვეველია, თუმცა ხელისუფლების მხრიდან უკვე გაჟღერებულ  შემოთავაზებაზე გაერთიანებული ოპოზიცია უარს აცხადებს და 2020 წლის არჩევნების ჩატარების სისტემის ინიციატივას კრიტიკით პასუხობენ. როგორც ოპოზიციაში აცხადებენ, ბრძოლის სტრატეგია და გეგმები კვლავ უცვლელია.

„ახალი საქართველოს“ თავმჯდომარეს, გაერთიანებული ოპოზიციის ერთ-ერთ ლიდერს გიორგი ვაშაძეს მიაჩნია, რომ საარჩევნო სისტემაზე მანიპულირებით მმართველ გუნდს ხელისუფლების შენარჩუნება სურს:

„პირველ რიგში ველოდებით ეუთო/ოდირის დასკვნას, რომელიც უახლოეს პერიოდში იქნება და მეორე, რაც მთავარია ჩვენ გვაქვს ძალიან მკაფიო გეგმა. ქვეყანაში არის უმძიმესი ვითარება და ამ უმძიმესი სოციალური, ეკონომიკური და პოლიტიკური ვითარებიდან ერთადერთი გამოსავალი არის ნორმალური არჩევნების ჩატარება. ეს ფორმულა, რომელიც დღეს არის წარმოდგენილი ხელისუფლების მხრიდან, არის ფორმულა, რომლითაც „ქართული ოცნება“ ხელისუფლებას მხოლოდ მანიპულაციებით შეინარჩუნებს, ამის უფლებას კი ჩვენ ვერ მივცემთ და არც დავუშვებთ,“ – აცხადებს გიორგი ვაშაძე.

სანამ მე ვიყავი რ2-ის დირექტორი… – ნიკა გვარამია

“რუსთავი 2”-ის ყოფილი გენერალური დირექტორი, ამჟამად “მთავარი არხის” გენერალური დირექტორი, ნიკა გვარამია, თავისი ყოფილი ტელეკომპანიის შესახებ, კონკრეტულ მონაცემებს აქვეყნებს და გაკვირვებასთან ერთად უკმაყოფილებას გამოხატავს იმის გამო, რომ მას ასამართლებენ, როგორც არხისთვის ზიანის მიმყენებელ დირექტორს, არხის “ამყვავებელი” დღევანდელი დირექტორის – პატასალიას მიმართვის საფუძველზე:

“🛑სანამ მე ვიყავი რ2ის დირექტორი, ნდობის რეიტინგის ყველაზე დაბალი მაჩვენებელი 28% იყო (38%იც ყოფილა), ახლა – 12%ია (ჩემი 4 თვის ტვ-ს 18%ის საპირისპიროდ)

🛑სანამ მე ვიყავი რ2ის დირექტორი, რ2 პირველ ადგილზე იყო რეიტინგებში, ახლა – მესამეა თითქმის გამესამედებული რეიტინგით (ჩემივე შექმნილი 4 თვის ტვ უგებს 25 წლის ფლაგმანს)

🛑სანამ მე ვიყავი რ2ის დირექტორი, რ2 ყველაზე შემოსავლიანი ტვ იყო, ახლა – მაჩანჩალაა და ბიძინა როდის ჩაასხამს ფულს, იმას ელოდება წყალობასავით

🛑სანამ მე ვიყავი რ2ის დირექტორი, ჩემი გაყიდვების სახლი ყიდდა იმედის სარეკლამო დროს, ახლა პირიქით – რ2 მიეტმასნა იმედის გაყიდვების სახლს და ერთ დროს თავისი მთავარი კონკურენტის მათხოვრის მდგომარეობაშია

🛑სანამ მე ვიყავი რ2ის დირექტორი, რ2ის რეიტინგებს ერთადერთი დამოუკიდებელი მზომელი, ნილსენი ზომავდა, ახლა – ნილსენიდან გამოვიდა და იმედის შექმნილ (დაუშვებელი ინტერესთა კონფლიქტია) რეიტინგების დამწერ (და არა მზომელ) კომპანია კანტარზე გადავიდა, სადაც, ყველაფერთან ერთად, მნიშვნელოვნად დაბალი რეიტინგი აქვს (ისედაც ხო რაღა დარჩა)

🛑სანამ მე ვიყავი რ2ის დირექტორი, რ2 ქვეყნის მთავარი არხი იყო, დღეს – უბრალოდ იმედის დაბალრეიტინგული გაგრძელებაა

ხოდა, ამ ყველაფრის ფონზე, დღეს მე მასამართლებენ, როგორც არხისთვის ზიანის მიმყენებელ დირექტორს, არხის “ამყვავებელი” დღევანდელი დირექტორის – პატასალიას მიმართვის საფუძველზე. ეს ყველაფერი რომ გადაივლის, ამ ლოგიკით, რა ბედი უნდა ეწიოს მოქმედ მენეჯმენტს და მესაკუთრეს, ხომ არ იცით შემთხვევით?”, – წერს ფეისბუკის პირად გვერდზე ნიკა გვარამია.

ირაკლი შოთაძე არის ღირსეული ადამიანი, ღირსეული პიროვნება და ღირსეული პროფესიონალი – გიორგი გახარია

საქართველოს გენერალური პროკურატურის კანდიდატურაზე აზრის გამოთქმისას პრემიერ მინისტრმა დადებითად დაახასიათა ყოფილი მთავარი პროკურორი, ირაკლი შოთაძე, რომელმაც აღნიშნული პოსტი 2018 წლის 31 მაისს დატოვა. გიორგი გახარიას მიაჩნია, რომ შოთაძე ღირსეული ადამიანი და ღირსეული პროფესიონალია:

საკმაოდ ბევრი ღირსეული კანდიდატია, მე ვიცნობ მხოლოდ ირაკლი შოთაძეს და შემიძლია გითხრათ, რომ ირაკლი არის ღირსეული ადამიანი, ღირსეული პიროვნება და ღირსეული პროფესიონალი და მან ბოლო წლების განმავლობაში არაერთხელ დაამტკიცა, რომ შეუძლია მძიმე, რთული ნაბიჯების გადადგმაც და პასუხისმგებლობების აღება.

ჩვენს პოლიტიკურ რეალობაში და ცხოვრებაში არ არის ბევრი ადამიანი, რომელსაც შეუძლია გადადგას მძიმე ნაბიჯი, აიღოს პასუხისმგებლობა და ეს გააკეთოს წყნარად, მშვიდად, ყოველგვარი ცეკვების გარეშე“, – აღნიშნა გიორგი გახარიამ.

 

ირაკლი შოთაძის კანდიდატურა მისაღებია ხელისუფლებისთვის, “ქართული ოცნების” ლიდერებისთვის.

იუსტიციის მინისტრი მიესალმება შოთაძის კანდიდატურის დაყენებას:

შოთაძე იყო ძალიან კარგი გენერალური პროკურორი.

მივესალმები ამ კანდიდატურის დაყენებას.

თქვენ ყველას გახსოვთ ჩემი ურყევი პოზიცია, რომ მაშინ ირაკლი შოთაძემ, მართალია მიიღო ღირსეული გადაწყვეტილება, მაგრამ მე ეს გადაწყვეტილება, მისი გადადგომის შესახებ, არ მომწონდა და ეს პოზიცია, მას შემდეგ, არასდროს შემიცვლია,” – განაცხადა თეა წულუკიანმა.

პარლამენტის თავმჯდომარე ფიქრობს, რომ პარლამენტის უმრავლესობა მხარს დაუჭერს ირაკლი შოთაძის კანდიდატურას:

რაც შეეხება შოთაძეს, მინდა გითხრათ, რომ მთავარი პროკურორის პოზიციაზე მისი საქმიანობის დროს არაერთი მნიშვნელოვანი საქმე გვახსოვს, რომელიც იყო გამოძიებული, დროულად და ეფექტურად.

რაც შეეხება მის გადაწყვეტილებას გადადგომასთან დაკავშირებით, როდესაც საზოგადოებას ჰქონდა კითხვები, დაზარალებულმაც გამოთქვა კითხვები მის მიმართ, მან ასევე მიიღო ღირსეული გადაწყვეტილება და დატოვა თანამდებობა.

არ გამოვრიცხავ, რომ სწორედ მისი კანდიდატურა იყოს ერთ-ერთი, რომელიც წარმოდგენილი იქნება პარლამენტში განსახილველად და ვფიქრობ, რომ უმრავლესობის მხრიდან მის კანდიდატურას ნამდვილად ექნება მხარდაჭერა,” – განაცხადა არჩილ თალაკვაძემ.

 

ინიცირებული ცვლილებების ნაწილი საფრთხის შემცველია დემოკრატიული, თავისუფალი და გამჭვირვალე არჩევნებისთვის – სამართლიანი არჩევნებისა და დემოკრატიის საერთაშორისო საზოგადოება

სამართლიანი არჩევნებისა და დემოკრატიის საერთაშორისო საზოგადოება (ISFED) მწვავედ აკრიტიკებს ცენტრალური საარჩევნო კომისიის (ცესკო) მიერ მომზადებულ კანონპროექტს. ორგანიზაციის აზრით, ინიცირებული ცვლილებების ნაწილი, საფრთხის შემცველია დემოკრატიული, თავისუფალი და გამჭვირვალე არჩევნებისთვის:

“სამართლიანი არჩევნებისა და დემოკრატიის საერთაშორისო საზოგადოება მკვეთრად უარყოფითად აფასებს ცესკოსა და პარლამენტის იურიდიულ საკითხთა კომიტეტის ავტორობით საქართველოს პარლამენტში საარჩევნო რეფორმის სამუშაო ჯგუფის გვერდის ავლით ინიცირებულ  საქართველოს ორგანულ კანონში “საქართველოს საარჩევნო კოდექსში” შესატან ცვლილებებთან დაკავშირებით. ორგანიზაცია მიიჩნევს, რომ ინიცირებული ცვლილებების ნაწილი აზრს უკარგავს არჩევნების შედეგების დროულად გამოცხადებისთვის საარჩევნო კანონმდებლობით აქამდე დადგენილ გამჭვირვალობისა და გაყალბების თავიდან აცილების მექანიზმებს და საფრთხის შემცველია დემოკრატიული, თავისუფალი და გამჭვირვალე არჩევნებისთვის, კერძოდ:

 

1. საუბნო საარჩევნო კომისიების შემაჯამებელი ოქმები ცესკოში არა პირდაპირ, არამედ საოლქო კომისიების მეშვეობით გადაიგზავნება.

“საქართველოს საარჩევნო კოდექსის” 71-ე მუხლის მე-14 პუნქტის თანახმად, საუბნო საარჩევნო კომისია ვალდებულია შემაჯამებელი ოქმი შედგენისთანავე მის ხელთ არსებული ტექნიკური საშუალებებით გადაუგზავნოს ცესკოს. კანონმდებლობის ეს მოთხოვნა ემსახურება შედეგების დროულად და ეფექტურად მიწოდებას ცესკოსთვის, რომელიც თავის მხრივ უზრუნველყოფს გაგზავნილი შემაჯამებელი ოქმის მონაცემების საჯაროდ გამოქვეყნებას, რაც არჩევნების შედეგების გაყალბების წინააღმდეგ საარჩევნო კანონმდებლობით განმტკიცებული მნიშვნელოვანი მექანიზიმია. თუმცა, ცესკოსა და იურიდიულ საკითხთა კომიტეტის მიერ მომზადებული ცვლილებების მიხედვით, საუბნო საარჩევნო კომისია ვალდებული იქნება მის მიერ შედეგენილი შემაჯამებელი ოქმები ცესკოს საოლქო საარჩევნო კომისიის მეშვეობით გაუგზავნოს, რაც გამორიცხავს არჩევნების შედეგების დროულ ხელმისაწვდომობას, საოლქო საარჩევნო კომისიის სახით ქმნის დამატებით ბარიერს და შედეგების საჯაროობის თვალსაზრისით წარმოადგენს არჩევნების შედეგების გაყალბების საფრთხეს.

საგულისხმოა, რომ აღნიშნული ცვლილების შესახებ არაფერია ნათქვამი კანონპროექტის განმარტებით ბარათში და შესაბამისად, უცნობია, რა მოტივი და მიზეზი ამოძრავებს ცესკოს შემაჯამებელი ოქმები მიიღოს არა პირდაპირ საარჩევნო უბნებიდან არამედ საარჩევნო ოლქებიდან. ასევე, პროექტის მიხედვით, ცესკო არჩევნების საბოლოო შედეგების შემაჯამებელი ოქმის შედგენამდე  ვალდებული აღარ იქნება  არჩევნების საბოლოო შედეგების შეჯამებისთანავე ვებგვერდზე გამოაქვეყნოს ცნობა თითოეული საარჩევნო უბნის მიხედვით არჩევნების შედეგების შესახებ.

 

2. ამომრჩევლის მოსყიდვის აკრძალვა არა სრულ საარჩევნო პერიოდზე, არამედ არჩევნების დანიშვნიდან კენჭისყრის დღის ჩათვლით პერიოდს მოიცავს.

დღეს მოქმედი რედაქციით, “საქართველოს საარჩევნო კოდექსის” 47-ე მუხლი კრძალავს ამომრჩევლის მოსყიდვას არჩევნების დანიშვნის დღიდან საბოლოო შედეგების გამოქვეყნებამდე. ინიცირებული პროექტის მიხედვით აკრძალვის ეს ვადა მცირდება და მოიცავს პერიოდს არჩევნების დანიშვნის დღიდან კენჭისყრის დღის ჩათვლით. შესაბამისად, მეორე ტურის შემთხვევაში, ამომრჩევლის მოსყიდვასთან დაკავშირებული 47-ე მუხლით დადგენილი აკრძალვა ვეღარ გავრცელდება პირველი ტურის კენჭისყრის დღესა და არჩევნების მეორე ტურის თარიღის დანიშვნამდე შორის პერიოდზე, სადაც კანდიდატების მიერ ამომრჩევლის მოსყიდვის რისკები მაღალია. მაგალითად, 2018 წლის საპრეზიდენტო არჩევნებზე 600,000 ამომრჩევლისთვის ე.წ. “ვალების განულების” ინიციატივა, სწორედ პირველ და მეორე ტურებს შორის პერიოდში განხორციელდა, რაც როგორც ადგილობრივი, ასევე საერთაშორისო დამკვირვებლების მიერ ამომრჩევლის მოსყიდვად შეფასდა. იქმნება შთაბეჭდილება, რომ ცესკოს ავტორობით ინიცირებული ცვლილებები ამომრჩევლის მოსასყიდად კანონის გვერდის ავლის საშუალებას აჩენს.

 

3. იკრძალება პრესისა და მასობრივი ინფორმაციის სხვა საშუალებების წარმომადგენლების დამკვირვებლად დანიშვნა 

აღნიშნული შეზღუდვის მიზანი ბუნდოვანია და შეიცავს სადამკვირვებლო ორგანიზაციებისთვის დამკვირვებელთა მობილიზების პროცესში ხელის შეშლის რისკებს. აღსანიშნავია, რომ კანონპროექტის განმარტებით ბარათში შეზღუდვის მიზანი დასაბუთებული არ არის.

 

პროექტით გათვალისწინებული ცვლილებების ნაწილი ძირეულად ცვლის შედეგების საჯაროობის აქამდე არსებულ პრინციპს, რაც თავის მხრივ ეწინააღმდეგება ვენეციის კომისიის მიერ საარჩევნო საკითხების კარგი პრაქტიკის ფარგლებში საარჩევნო კანონმდებლობის სტაბილურობასთან დაკავშირებით დამკვიდრებულ პრინციპს, რომლის თანახმად, საარჩევნო კანონმდებლობის საკვანძო საკითხების ცვლილება არჩევნებამდე არაუგვიანეს ერთი წლისა არ უნდა იქნას განხილული, თუ ეს ცვლილებები მიმართული არ არის ევროპული საარჩევნო სტანდარტების დამკვიდრებისკენ და საერთაშორისო ორგანიზაციების რეკომენდაციების შესრულებისკენ.

შემოთავაზებული ცვლილებების პრობლემური ნაწილი კი, სრულიად ეწინააღმდეგება ეუთო/ოდირის და სხვა საერთაშორისო ორგანიზაციების მიერ წარსულში პოზიტიურად შეფასებულ რეფორმას და საარჩევნო პროცედურებს, რაც განაპირობებს არჩევნების შედეგების დროულად გამოქვეყნებას და შესაბამისად, არჩევნების დაცვას მანიპულაციების და გაყალბებისგან.

უარყოფითად უნდა შეფასდეს ასევე, თავად კანონპროექტის ინიცირების პროცესი, რომელიც საარჩევნო რეფორმაზე მომუშავე ჯგუფის ფორმატისგან დამოუკიდებლად, საარჩევნო პროცესში მონაწილე მხარეების ჩართულობის გარეშე მიმდინარეობს.

“სამართლიანი არჩევნები” მოუწოდებს საქართველოს პარლამენტს, საარჩევნო რეფორმასთან დაკავშირებული ყველა ინიციატივა განიხილოს საარჩევნო რეფორმის სამუშაო ჯგუფის ფორმატში საარჩევნო პროცესებში ჩართული ყველა მხარის ჩართულობით და პროცესი წარმართოს საარჩევნო საკითხებთან დაკავშირებით ფართო კონსენსუსის ფონზე.

ორგანიზაცია მოუწოდებს ცესკოს გაუფრთხილდეს საარჩევნო ადმინისტრაციის ავტორიტეტს, არ გადადგას ნაბიჯები, რაც გააუარესებს საარჩევნო პროცედურების გამჭვირვალობის არსებულ სტანდარტებს, შეამცირებს ნდობას საარჩევნო ადმინისტრაციის მიმართ და გაზრდის არჩევნების შედეგებით მანიპულაციის რისკებს,” – აღნიშნულია ორგანიზაციის განცხადებაში.

არის რაღაც საკითხები, რაც ადამიანმა არაფრის ფასად არ უნდა იკადრო – დავით სერგეენკო

ჯანდაცვის სამინისტროში ჩატარებული ფინანსური აუდიტის თაობაზე სახელმწიფო აუდიტის სამსახურის მიერ გამოქვეყნებულ დასკვნას, რომლის თანახმადაც 560 645 083 ლარის ღირებულების C ჰეპატიტის სამკურნალო მედიკამენტს ვადა გაუვიდა, რაც 2 321‬ ადამიანის სამკურნალოდ გამოდგებოდა, დიდი ვნებათაღელვა გამოიწვია საზოგადოებაში და უმწვავესი კრიტიკა მოჰყვა ოპონენტების მხრიდან. დასკვნის გამოქვეყნებიდან რამდენიმე დღის შემდეგ აღნიშნულ საკითხზე კომენტარი გააკეთა ჯანდაცვის ყოფილმა მინისტრმა დავით სერგეენკომ:

“ყველა დამეთანხმება, ალბათ, რომ ნახევარ მილიარდზე მეტი ღირებულების მედიკამენტები ერთგვარად ბრუტალურად ჟღერს და უამრავი კითხვა რჩება, რომ ადამიანებს მკურნალობა სჭირდებათ, ხოლო წამალი უვარგისდება.

შეგახსენებთ, რომ საქართველო ამ მედიკამენტს იღებს უფასოდ. სახელმწიფო აუდიტის სამსახური ვალდებული იყო, რომ რაღაც განფასება გაეკეთებინა ამ დონაციაზე და ვვარაუდობ, რომ მათ აიღეს ვიკიპედიაში ან რაიმე ესეთ პორტალში ნანახი 2016 წლის ფასები, სადაც ეს მართლაც მაღალი ღირებულების არის. 2018 წელს ეს უკვე 8-ჯერ ნაკლები ღირდა, თუმცა ამას არ აქვს მნიშვნელობა. ერთადერთი მნიშვნელობა აქვს შედარებისთვის.

თუ იგივე ფასებს ავიღებთ, გამოვა, რომ დღეის მდგომარეობით ჩვენ უკვე 17 მილიარდი ლარის მედიკამენტი გვაქვს დახარჯული იმ 65 ათასი პაციენტის მკურნალობაზე.

გაჟღერდა ინფორმაცია, პოლიტიკურად ანგაჟირებული ადამიანებისგან, რომ მოხდა ამ მედიკამენტების ფარული გადაყიდვა და ა. შ.

2018 წლის განმავლობაში, უამრავმა საგამოძიებო თუ მაკონტროლებელმა ორგანოებმა ძალიან სკურპულოზურად შეამოწმა ეს ყველაფერი, მარაგები მთელი საქართველოს მასშტაბით და არა თუ ერთი ფლაკონის, არამედ ერთი ტაბლეტის სიზუსტით იყო ყველაფერი დაბალანსებული.

მე ნამდვილად მოვერიდები პოლიტიკურ შეფასებებს, რადგანაც ვთვლი, რომ ეს მართლაც გამორჩეული პროგრამა ზეპარტიულია, თუმცა ერთადერთ რამეს ვიტყოდი, რომ არის რაღაც საკითხები, რაც ადამიანმა არაფრის ფასად არ უნდა იკადრო” – განაცხადა დავით სერგეენკომ.

რა სიკეთეს მოუტანს საოჯახო მეურნეობებს მთავრობის ახალი რეგულაციები?

საქართველოს მთავრობის ა/წ-ის 9 იანვრის N14 დადგენილებით დამტკიცდა სურსათის/ცხოველის საკვების არაორგანიზებული წარმოების წესი. აღნიშნული დადგენილება ითვალისწინებს მცირე საოჯახო მეურნეობების აღრიცხვას, რომლებიც სასოფლო სამეურნეო საქმიანობას ეწევიან არაორგანიზებულად.

არაორგანიზებულ საქმიანობას განეკუთვნება მცირე საოჯახო მეურნეობების საქმიანობა,  რომელთა წარმადობაც არ აღემატება:

  • 300 ფრთა ფრინველს და მისგან წარმოებულ ხორცს ან/და კვერცხს;
  • 10 ფუტკრის სკას და მისგან წარმოებულ თაფლს;
  • 30 სული ბოცვრისნაირს და მისგან წარმოებულ ხორცს;
  • საქართველოს კანონმდებლობით განსაზღვრული წესით იდენტიფიცირებულ-რეგისტრირებული მსხვილფეხა საქონლისაგან მიღებულ რძეს და რძის ნაწარმს, იმ შემთხვევაში, თუ ამ მსხვილფეხა საქონლის სულადობა არ აღემატება 5 სულს;
  • საქართველოს კანონმდებლობით განსაზღვრული წესით იდენტიფიცირებულ-რეგისტრირებული მსხვილფეხა საქონლისაგან მიღებულ რძეს და რძის ნაწარმს, იმ შემთხვევაში, თუ ამ წვრილფეხა საქონლის სულადობა არ აღემატება 15 სულს;
  • 2 ჰა სასოფლო-სამეურნეო დანიშნულების მიწის ნაკვეთს და მასზე წარმოებულ სურსათს ან/და ცხოველის საკვებს,

დადგენილების თანახმად, თუ ოჯახური წარმოების სუბიექტი აკმაყოფილებს ზემოთჩამოთვლილ კრიტერიუმებს, ის ვალდებულია:

  • რეგისტრაცია გაიაროს სსიპ – სურსათის ეროვნულ სააგენტოს ადგილობრივ ფილიალში;
  • შეასრულოს სააგენტოს მითითებები ეპიზოტიის საწინააღმდეგო, პრევენციული, სალიკვიდაციო და საიდენტიფიკაციო-სარეგისტრაციო ღონისძიებების განსახორციელებლად;
  • ითანამშრომლოს შესაბამის უფლებამოსილ ორგანოებთან ცხოველთა დაავადებების საწინააღმდეგო სადიაგნოსტიკო, პრევენციული და სალიკვიდაციო ღონისძიებებისა და ცხოველთა იდენტიფიკაცია-რეგისტრაციის ღონისძიებების განხორციელებისას;
  • უზრუნველყოს ცხოველთა (მათ შორის, შინაურ ბინადარ ცხოველთა) კეთილდღეობა;
  • უზრუნველყოს ცხოველთა გადარეკვა, გადაზიდვა და რეალიზაცია, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით;
  • უზრუნველყოს ცხოველური წარმოშობის არასასურსათო დანიშნულების პროდუქტის განკარგვა, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით;
  • გადამდები დაავადებების, აგრეთვე ცხოველთა მასობრივი მოწამვლა-მოშხამვის შემთხვევების შესახებ დაუყოვნებ აცნობოს სააგენტოს;
  • შეასრულოს სააგენტოს მითითებები ეპიზოტიის საწინააღმდეგო, პრევენციული და სალიკვიდაციო ღონისძიებების განსახორციელებლად;
  • შეასრულოს სააგენტოს მითითებები იმ მავნე ორგანიზმის მასობრივი გავრცელების თავიდან ასაცილებლად, რომელიც საფრთხეს უქმნის მცენარის სიჯანსაღეს;
  • ითანამშრომლოს შესაბამის უფლებამოსილ ორგანოებთან მავნე ორგანიზმების გავრცელების საწინააღმდეგო, პრევენციული და სალიკვიდაციო ღონისძიებების განხორცილებისას;
  • საკარანტინო მავნე ორგანიზმების გამოვლენის ან/და მათ შესახებ ეჭვის არსებობის შემთხვევაში, დაუყოვნებლივ აცნობოს სააგენტოს.

ამ წესით განსაზღვრული მოთხოვნების დარღვევისათვის პირის პასუხისმგებლობა განისაზღვრება საქართველოს კანონმდებლობით განსაზღვრული წესით.

აშკარა, რომ საქართველოს მთავრობის გადაწყვეტილება დროულია და პასუხობს მოცემულ სფეროში არსებულ გამოწვევებს. ბუნებრივია საზოგადოებას გვაღელვებს იმ სურსათის ხარისხი და უვნებლობა, რომელსაც აგრარულ ბაზრებში ვყიდულობთ და რითაც საკუთარ შვილებს ვკვებავთ. სიმართლე უნდა ითქვას ამ მხრივ სრული ქაოსია და განუკითხაობაა. ბევრი პროდუქტი უკონტროლოდ ხვდება დახლებზე. ამიტომ ამ მიმართულებით რეგულაციების გამკაცრება საჭირო და დროული ნაბიჯია. მისასალმებელია ის მიდგომაც, რომ სანამ აგრარულ ბაზრებში პროდუქტი მოხვდება, მან კონტროლი საწყის ეტაპზევე უნდა გაიაროს. რაც ეკონომიკური თვალსაზრისით ეფექტიანი იქნება როგორც სოფლად საოჯახო მეურნეობებისთვისაც, ისე ქალაქში მომხმარებლისთვისაც. მაგრამ ყოვლად გაგეუგებარია, როგორ აპირებს მთავრობა და უშუალოდ კონკრეტული სამსახური აღნიშნული რეგულაციების ცხოვრებაში გატარებას.

დავიწყოთ იქიდან, რომ ვადები, რა ვადებშიც საოჯახო მეურნეობებმა რეგისტრაცია უნდა გაიარონ წესში გაწერილი არ არის. შესაბამისად გაუგებარია აღნიშნული რეგულაციებით გათვალისწინებული მოთხოვნების შეუსრულებლობით გამოწვეული სანქციები რა ვადებში ამოქმედდება. ან ვინ გააცნობს სოფლად მოსახლეობას მის მოთხოვნებს. ამისათვის მოგეხსენებათ საჭიროა საინფორმაციო კამპანიის წარმოება და შესაბამისი ფინანსები. ასევე გაუგებარია რა ფორმით მოხდება სოფლად მცხოვრები საოჯახო მეურნეობების ქონების აღწერა, ადგილზე თუ სურსათის ეროვნული სააგენტოს ადგილობრივ ფილიალებში. ყველა შემთხვევაში შრომატევადი სამუშაო იქნება ჩასატარებელი, რაც დიდ ადამიანური რესურსების მობილიზებას მოითხოვს. თავის მხრივ ამ პროექტის განსახორციელებლად დამატებითი ხარჯების გამოყენება იქნება საჭირო, რადგან ჩვენი ინფორმაციით სააგენტოს ადგილობრივი კადრები ნამდვილად არ იქნება საკმარისი მოკლევადიან პერიოდში მსგავსი სამუშაო ჩასატარებლად. ამიტომ დასაზუსტებელია მთავრობა საკუთარი გადაწყვეტილების განსახორციელებლად თანხების მობილიზებას საიდან მოახდენს. ამ მიმართულებით ჩვენი რედაქცია მომავალში ეცდება ინფორმაცია ოფიციალურად გამოითხოვოს და მოგაწოდოთ.

კიდევ ერთი საკითხი, რომელიც ბუნდოვანია არის ის, რომ თუ აღრიცხვის პროგრამა მოკლევადიან პერიოდში არ ჩატარდება, პროექტი დაკარგავს თავის მნიშვნელობას. საოჯახო მეურნეობებზე მოპოვებული ინფორმაცია მოკლე დროში კარგავს მნიშვნელობას, რადგან მალე ძველდება. შესაბამისად პროგრამა დროში გაიწელება საერთო სურათი, რომელიც აღრიცხვის შედეგად უნდა მიიღოს სურსათის ეროვნულმა სააგენტომ არ იქნება რეალური.

ცალკე საუბრის თემა კომუნიკაციის რა ფორმას აირჩევს შესაბამისი სამსახური უკუკავშირისთვის, რომელიც აღრიცხვის შემდეგ საოჯახო მეურნეობებთან უნდა დამყარდეს. მუდმივად საჭირო იქნება ინფორმაციის განახლება. ასევე დაავადებებით გამოწვეული რისკების მართვა და ინფორმაციის გადაცემა ოპერატიულ რეჟიმში თუ არ განხორციელდება ამ შემთხვევაშიც აღნიშნული პროგრამა დაკარგავს თავის მნიშვნელობას.

ეს და სხვა გადაუჭრელი საკითხები გვაფიქრებინებს, რომ აღნიშნული რეგულაციების ავტორებს არ აქვთ კარგად გათვითცნობიერებული თუ როგორ უნდა მოხდეს მასში მოცემული მოთხოვნების ცხოვრებაში განხორციელება. შედეგად მივიღებთ იმას, რომ, როგორც ყოველთვის სოფლის მეურნეობის სფეროში დაიხარჯება ადამიანური და ფინანსური რესურსები, ხოლო სასურველ შედეგს ვერ მივეღებთ.

საკითხის გასარკვევად სამუშაო საათებში მივმართეთ სურსათის ეროვნული სააგენტოს საზოგადოებასთან ურთიერთობის სამსახურს. სამწუხაროდ არავინ გამოსულა კონტაქტზე. გვინდოდა პასუხისმგებელ პირთან დაკავშირება, რომელიც კომპეტენტურ პასუხს გასცემდა ჩვენს შეკითხვებს. სამწუხაროდ ვერ მოვახერხეთ. ცხელ ხაზთან საუბრის შედეგად გავარკვიეთ, რომ რეგულაციები ამოქმედდა და თუ რეგისტრაციის გავლა გვინდა უნდა მივმართოთ სააგენტოს ადგილობრივ ფილიალს. ვადებთან დაკავშირებით მათაც არ აქვთ ინფორმაცია.

ალექსი ნონიაძე
სააგენტო პარალელის ექსპერტი, ანალიტიკოსი

კორუფცია კატეგორიულად მიუღებელია და ჩვენ თავს არ დავუხრით ამ ყველაფერს – კახა კალაძე

დედაქალაქის მთავრობის სხდომა თბილისის მერმა კახა კალაძემ გაფრთხილებებით დაიწყო და მოუწოდა ყველას მაქსიმალური ყურადღება გამოიჩინონ კორუფციის პრევენციის მხრივ:

“მინდა გავაფრთხილო ყველა სამსახურის ხელმძღვანელი, ჩემი მოადგილეები, გამგებლები, რომ თქვენი მიმართულებებით მაქსიმალური ყურადღება გამოიჩინოთ კორუფციის პრევენციაზე, მაქსიმალური ყურადღება, რომ რაიმე არ გამოგეპაროთ.

იცით პირადად ჩემი მიდგომა და დამოკიდებულება არავის, რომ არაფერი ეპატიება. ყველაფერი მესმის, მაგრამ კორუფცია ეს კატეგორიულად მიუღებელია და ჩვენ თავს არ დავუხრით ამ ყველაფერს.

თუ ვინმეს დახმარება სჭირდება, ჩვენ ყველანაირად ხელს შევუწყობთ, გვერდში დავუდგებით, არავის არ დავტოვებთ პრობლემებთან მარტო. იქნება მხარდაჭერა და თანადგომა, მაგრამ ვისაც ექნება რაიმე გადაცდომა, ვიქნებით ძალიან პრინციპულები”, – გააფრთხილა ყვეშერდომები კახა კალაძემ.

საჭიროა მოიძებნოს აფხაზებთან პირდაპირი დიალოგის გზები – ეკა ბესელია

პარტია “სამართლიანობისთვის” თავმჯდომარე, პარლამენტარი ეკა ბესელია აფხაზეთში მიმდინარე პროცესებს ეხმიანება და მიაჩნია, რომ ხელისუფლება პრაქტიკულად არაფერს აკეთებს ოკუპირებულ რეგიონთან მიმართებაში და რომ აუცილებელია მოხერხდეს დიალოგი აფხაზ თანამოძმეებთან, თუნდაც პერსპექტივა უიმედო ჩანდეს:

“აფხაზეთში განვითარებულ მოვლენებს განსაკუთრებული ყურადღება და სიღრმისეული ანალიზი ჭირდება.

გარდა იმ უდაო ფაქტისა, რომ ეს მოვლენები საქართველოს ტერიტორიაზე ხდება და ჩვენი ქვეყნის ოკუპირებულ ნაწილზე, რაც ზრდის ამ მოვლენებისადმი ინტერესს და ემოციასაც, ეს ეხება სახელმწიფო მნიშვნელობის მოვლენას, ეხება უსაფრთხოების და ქვეყნის მომავალ კონსტიტუციურ საკითხებს.

მაოცებს ხელისუფლების ინდიფერენტული და ზედაპირული პოზიცია და ცარიელი განცხადებები.
არანაირი მსჯელობა, არანაური ანალიზი… არც რაიმე ფორმატების გამოყენება… არც მსჯელობა… თითქოს სადღაც სხვაგან ხდება ეს ყველაფერი…

საჭიროა მოიძებნოს გზები აფხაზებთან პირდაპირი დიალოგის! დიალოგს არა აქვს ალტერნატივა! დიალოგი არის საჭირო მუდმივად აფხაზ თანამოძმეებთან, მაშინაც კი როცა უიმედოდ გეჩვენება.

უნდა იყოს ყველა სამოქალაქო და სოციალური ინსტრუმენტი გამოყენებული ყველა ფორმატში და რაც შეიძლება მეტი რათა დაიძრას ყინული… (არ არის შედეგის მომტანი მხოლოდ ჟენევის ფორმატი და წლებია ამას ვხედავთ)

მშვიდობიან გზებს და მცდელობას ეძებო გამოსავალი – მოაქვს შედეგი. ეს მცდელობა არ ჩანს და ეს მაწუხებს.

პროცესების უფრო სიღრმისეულად განსჯა და დანახვა აქ ვის რა როლი შეუძლია იტვირთოს ურთიერთობის დათბობისთვის – აუცილებელია!

ლოდინი – რუსეთი რას დათმობს ოდესმე – ფუჭია და ეს პოზიცია საზიანოა!
ჩვენვე უნდა მივხედოთ ჩვენსავე პრობლემებს და ნუ მივანდობთ მომავალს ყველაზე მტკივნეულ თემას – ტერიტორიულ მთლიანობას.

თავისთავად არაფერი ხდება თუ მცდელობა არ გვექნება შევცვალოთ ეს მოცემულობა!
მოცემულობა – რომელიც უსამართლოა!” – წერს ფეისბუკის პირად გვერდზე ეკა ბესელია.

ხაზარაძის ლოგიკით, სულ ცოტა, ყაზბეგში საერთოდ უნდა ავყაროთ გზა – გიორგი ვოლსკი

პარლამენტის პირველი ვიცე-სპიკერი პოლიტიკური პარტია “ლელოს” თავმჯდომარის, მამუკა ხაზარაძის პოზიციას ეხმიანება რუსეთთან დამაკავშირებელ 9 კილომეტრიან გვირაბთან დაკავშირებით. გიორგი ვოლსკი აღნიშნულ პროექტს მნიშვნელოვნად მიიჩნევს, ხოლო ოპონენტებს, საპასუხოდ, კონკრეტულ თემებს უხსენებს:

“ხაზარაძე ამბობს, რომ 9 კილომეტრიანი გვირაბი, რომელიც სოფელ წკერესთან დაიწყება და სოფელ კობთან დასრულდება, ჯვრის უღელტეხილის ქვეშ გაივლის, რომლის სიგანე 15 მეტრი იქნება, სამომავლოდ მსოფლიოს უდიდეს გვირაბებს შორის ღირსეულ ადგილს დაიმკვიდრებს, აგრეთვე 550 მეტრიანი თაღოვანი ხიდი, შენდება იმისათვის, რომ „ქართული ოცნების“ ხელისუფლებამ და ევროპის განვითარებისა და რეკონსტრუქციის ბანკმა რუსეთის ტანკების შემოჭრას შეუწყონ ხელი…

ამ ლოგიკით, სულ ცოტა, ყაზბეგში საერთოდ უნდა ავყაროთ გზა…

თითქმის იგივეს ამბობდა სააკაშვილი – მალულად მიწათხრილი მქონდა გათხრილი რუსეთის შემოჭრის პრევენციისათვის და ახალმა ხელისუფლებამ გასცა მისი ადგილმდებარეობაო.

თანაც ერთი ის კაცია, რომელიც ანაკლიის პორტის მშენებლობაში მსხვილი რუსული კომპანიის შემოყვანას სთავაზობდა ხელისუფლებას, მეორემ კი ყველა სტრატეგიული ობიექტი რუსეთს მიჰყიდა და რომ არა აშშ-ს ჩარევა, მაგისტრალური გაზსადენის გადაცემაც უნდოდა….

ახალგაზრდებო, ნუ დაყვებით ამ ხალხს კუდში, მართლა სირცხვილია!” – წერს ფეისბუკის პირად გვერდზე გიორგი ვოლსკი.

რუსეთს მოუწევს უარი თქვას ოკუპაციაზე და შეასრულოს ის ვალდებულებები, რაც აქვს აღებული – არჩილ თალაკვაძე

პარლამენტი

პარლამენტის თავმჯდომარე ეხმიანება რუსეთის მხრიდან ოკუპაციის რეჟიმის გაგრძელებას, დაუსრულებელ ბორდერიზაციის პროცესს და მიაჩნია, რომ ყოველივე ეს წინააღმდეგობაშია საერთაშორისო სამართალთან, საქართველოს კანონმდებლობასთან, თანამედორვეობასთან და დროთა განმავლობაში მავთულხლართების კედლები დაიშლება:

როდესაც ხდება რაღაც მავთუხლართების გაჭიმვა, პროვოკაციები, რომელსაც ვხედავთ ყოველდღიურ რეჟიმში, ჩემის აზრით, ეს არის წინააღმდეგობაში საერთაშორისო სამართალთან, საქართველოს კანონმდებლობასთან და თანამედორვეობასთან.

ამიტომ რუსეთის ფედერაციას აუცილებლად მოუწევს, რომ უარი თქვას ოკუპაციაზე და შეასრულოს ის ვალდებულებები, რაც აქვს აღებული.

ეს მავთულხართების კედლები, თანდათან, სულ უფრო და უფრო მეტად შეუთავსებელი გახდება თანამედროვეობასთან და ის დაიშლება“, – განაცხადა არჩილ თალაკვაძემ.

დღის პოპულარული

სანამ მე ვიყავი რ2-ის დირექტორი… – ნიკა გვარამია

"რუსთავი 2"-ის ყოფილი გენერალური დირექტორი, ამჟამად "მთავარი არხის" გენერალური დირექტორი, ნიკა გვარამია, თავისი ყოფილი ტელეკომპანიის შესახებ, კონკრეტულ მონაცემებს აქვეყნებს და გაკვირვებასთან ერთად უკმაყოფილებას გამოხატავს...