პარასკევი, მარტი 14, 2025
16.4 C
Tbilisi
spot_img
მთავარიგანათლება და მეცნიერებარატომ დუმს განათლების მინისტრი?! - ნანა ტოხვაძე

რატომ დუმს განათლების მინისტრი?! – ნანა ტოხვაძე

“ახალი საქართველოს” განათლების მიმართულების ხელმძღვანელი სფეროში არსებულ პრობლემებზე ამახვილებს ყურადღებას და მოსწავლე-ახალგაზრდობის, სტუდენტებისა თუ პედაგოგების ინტერესებიდან გამომდინარე განათლების მინისტრ მიხეილ ჩხენკელისგან კონკრეტულ შეკითხვებზე შესაბამის პასუხებს მოითხოვს:

“განათლების სისტემის გარშემო გაჩენილი მრავალრიცხოვანი კრიტიკული შეკითხვის მიუხედავად, განათლების მინისტრი ჯიუტად დუმს. პასუხისმგებელ სამინისტროსა და საზოგადოებას შორის აშკარად კომუნიკაციის დეფიციტია. სამწუხაროდ, ბატონი მიხეილ ჩხენკელი თავს ანგარიშვალდებულად მხოლოდ  პოლიტიკურ „ზემდგომებთან“ თვლის და არა განათლების სისტემაში ჩართულ მხარეებთან.

საგანგებო მდგომარეობის პირობებში, საჯარო ინფორმაციის მიღება შეზღუდულია. ამ დროს კი მინისტრი თავს არ გრძნობს  ანგარიშვალდებულად საზოგადოებას მიაწოდოს ინფორმაცია. ამ ეტაპზე ღიადაა დარჩენილი ისეთი მნიშვნელოვანი საკითხები, როგორებიცაა:

1) რა პირობებში ჩატარდება ერთიანი ეროვნული გამოცდები, რომელსაც დაახლოებით 39 000 რეგისტრირებული აბიტურიენტი მოულოდნელად ელის;

2) უცნობია, იგეგმება თუ არა რაიმე ტიპის დახმარების სახელმწიფო პროგრამა  148 000-ზე მეტი (2018წ. მონაცემი) უმაღლესი სასწავლებლების სტუდენტებისთვის ფინანსური შეღავათების ან სწავლის საფასურის სუბსიდირების მიმართულებით. მით უფრო, როდესაც 2018 წლის მონაცემებით, სტატუსშეჩერებული 46 000-ზე მეტი სტუტენტის 33%-ს სწორედ ფინანსური დავალიანების გამო ჰქონდა   შეწყვეტილი უმაღლესი  განათლების მიღება;

3) ასევე, უცნობია 29 000-მდე მასწავლებლის ბედი, რომელთაც წელს ბოლო შანსი ეძლეოდათ პროფესიული კომპეტენციის დასადასტურებლად და სტატუსის ასამაღლლებლად.

ორ კვირაზე მეტი გავიდა პრემიერ-მინისტრ გახარიას განცხადებიდან და არც მთავრობას, არც ცალკე განათლების სამინისტროს ჯერაც არ წარმოუდგენია დაანონსებული პრეზენტაცია განათლების სისტემის ამუშავების შესახებ.

შეგახსენებთ, რომ საზოგადოებისთვის ამ დრომდე უცნობია, როგორც დისტანციურ სწავლებაში ჩართული ან მის მიღმა დარჩენილი მოსწავლეების რაოდენობა, ასევე, სტატისტიკური მონაცემები, თუ რამდენი მოსწავლე ესწრება გაკვეთილს ყოველდღე ინტერაქტიულ რეჟიმში.

გაამართლა თუ არა საკმაოდ ძვირადრირებულმა პროექტმა „ტელესკოლამ“ (იგი თავისთავად კარგი წამოწყებაა, როგორც საგანმანათლებლო-შემეცნებითი პროგრამა), რომელიც სასკოლო გაკვეთილების ალტერნატიულ ინსტრუმენტად მოიაზრება?

პროექტი 30 მარტს დაიწყო და დღემდე განათლების სამინისტროს საზოგადოებისთვის არ წარმოუდგენია არცერთი პარამეტრი პროექტის ეფექტიანობაზე, რამდენად ხელმისაწვდომია ეს რესურსი მოსწავლეთათვის მთელი ქვეყნის მასშტაბით,” – აღნიშნავს ნანა ტოხვაძე.

კომენტარები - დატოვეთ თქვენი მოსაზრება
spot_img

მსგავსი სტატიები

“თეატრალურ ინსტიტუტიდან სტუდენტების გარიცხვა წარმოუდგენელი სირცხვილია!” – სალომე ზურაბიშვილი

საქართველკოს მე-5 პრეზიდენტი, სალომე ზურაბიშვილი თეატრალური უნივერსიტეტის რამდენიმე სტუდენტისთვის...

“ისინი განწირულნი არიან მარცხისთვის” – კახა კალაძე ოპოზიციის შანსებზე თვითმმართველობის არჩევნებში

თბილისის მერი კახა კალაძე მიიჩნევს, რომ ადგილობრივი თვითმმართველობის არჩევნებში...

“უნივერსიტეტი უნდა ემსახურებოდეს სტუდენტს და არა პირიქით” – არჩილ გამზარდია

ანალიტიკოსი, ჟურნალისტი არჩილ გამზარდია თეატრისა და კინოს სახელმწიფო უნივერსიტეტის...

“არანაირი ვადამდელი საპარლამენტო არჩევნები საქართველოში არ იქნება” – პაატა სალია

შვედეთის საგარეო საქმეთა სამინისტროს მიერ გაკეთებულ განცხადებას მინიშნებით, რომ...

spot_img

"პარალელის" გამოკითხვა

დღის პოპულარული

“ბრავო, გიორგი ვაშაძე❗ დიდია შენი წვლილი ამ რეზოლუციის მიღებაში, სადაც ერთ-ერთი პუნქტი მიხეილ სააკაშვილის...

Alde-მ, საქართველოს შესახებ, ნიდერლანდების, გერმანიის და საქართველოს მიერ ინიცირებული...

“თვითმფრინავის ბიჭების” მბრალდებლებსაც და მოსამართლესაც ალბათ მართალი ეგონათ თავი, მაგრამ კი ვხედავთ ისტორიის ვინ...

საპროტესტო აქციებზე დაკავებულების სასამართლო პროცესი გაიმართა. პროცესზე სიტყვით გამოსვლისას,...

“ყოველგვარი წინაპირობის, ანგარიშის და მონიტორინგის გარეშე მივიღეთ სრული აკრედიტაცია” – ნინო დობორჯგინიძე

ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტის რექტორი, ნინო დობორჯგინიძე კომენტარს აკეთებს ილიაუნისთვის...