შაბათი, ივნისი 7, 2025
24.8 C
Tbilisi
spot_img
მთავარიინტერვიუ"ტექინსპექტირების საფასურის გაზრდა არანაირ შედეგს არ მოგვცემს გარდა...

“ტექინსპექტირების საფასურის გაზრდა არანაირ შედეგს არ მოგვცემს გარდა იმისა, რომ ეს არის მძღოლებისთვის ზედმეტი ფინანსური გადასახადი” – ლაშა დარბაისელი

საქართველოს ავტო იმპორტიორთა და ავტომფლობელთა ასოციაციის თავმჯდომარე, ლაშა დარბაისელი სააგენტო ,,პარალელთან” ინტერვიუში საუბრობს პირველადი ტექინსპექტირების საფასურის შესაძლო გაზრდის შედეგებთან დაკავშირებით:

,,ჩემი აზრით, ტექინსპექტირების საფასურის გაზრდა არანაირ შედეგს არ მოგვცემს გარდა იმისა, რომ ეს არის უბრალოდ მძღოლებისთვის ზედმეტი ფინანსური, ასე ვთქვათ – გადასახადი. 60 ლარს გადაიხდიან თუ 90 ლარს, 30 ლარით გაძვირება არავის არ უწყვეტს. ვინც ატარებს პერიოდულ ტექინსპექტირებას ავტომობილებს, მისთვის 60 ლარი იქნება თუ 90 ლარი, მნიშვნელობა არ აქვს, ხოლო ვინც ვერ ატარებს, მისთვისაც ანალოგიურად – 60 ლარი იქნება თუ 90 ლარი, ჯარიმა 50 ლარი იქნება თუ 500 ლარი, ამას დიდი მნიშვნელობა არ აქვს.

იმიტომ, რომ პრობლემა და თემა არის საერთოდ სხვა რამეში, სხვაგან უნდა ვეძიოთ გამოსავლის გზები. მე ვფიქრობ, რომ საერთოდ ავტოპარკი არის განსაახლებელი. ავტოპარკი თუ არ განვაახლეთ, შესაბამისად, რაღაც პერიოდის გასვლის შემდეგ, უფრო მეტი და მეტი ავტომობილი ვეღარ გაივლის ტექინსპექტირებას.

ეს ავტომობილები სად მიდის? ის ავტომობილები, რომლებიც აღარც ფუნქციონირებაში აღარ არის და აღარც მფლობელს აღარ სურს, რომ იმ ავტომობილით ისარგებლოს – ან უნდა გაუშვას რეექსპორტზე ან აღნიშნული სატრანსპორტო საშუალება უნდა დაიშალოს. ეს 2 ვარიანტია ძირითად შემთხვევაში.

პიქირით, მაქსიმალურად უნდა შეუწყონ ხელი მოსახლეობას. არა თუ ჯარიმები, გადასახადები უნდა გავზარდოთ, პირიქით – საქართველოს მოქალაქეებს ხელისუფლებამ უნდა შეუწყოს ხელი, მათ მდგომარეობაში შევიდეს, რომ მაქსიმალურად, როგორმე იქნებ მოხდეს ისე, რომ მხოლოდ ჯარიმების ხარჯზე არ სცადონ პრობლემის გამოსწორება. ჩემი აზრით, მხოლოდ ჯარიმების ხარჯზე პრობლემა ვერ აღმოიფხვრება. ეს იქნება ზედმეტი ფინანსური სარგებლის მიღება კონკრეტული სუბიექტებისთვის მოქალაქეების მხრიდან“, – განაცხადა ლაშა დარბაისელმა.

ინფორმაციისთვის: „ტექინსპექტირების ცენტრების კავშირის“ აღმასრულებელი დირექტორის, გიორგი შიოლაშვილის განცხადებით, 2025 წლიდან ტექინსპექტირების ცენტრების მონიტორინგი იგეგმება. მონიტორინგი განხორციელდება კამერების მეშვეობითა და გარკვეული ჯგუფების ჩართულობით.

იმ შემთხვევაში თუ ტექინსპექტირების ცენტრი გაუმართავ ავტოსატრანსპორტო საშუალებას არ დაახარვეზებს, დარღვევის დაფიქსირების შემთხვევაში ცენტრები დაჯარიმდებიან. ამ ფაქტორების გათვალისწინებით კი, გიორგი შიოლაშვილის განმარტებით, ეკონომიკის სამინისტროსთან მიმდინარეობს მოლაპარაკების ეტაპი პირველადი ტექნიკური ინსპექტირების საფასურის გადახედვაზე.

კონკრეტულად საუბარია ინსპექტირების საფასურის 30 ლარით გაძვირებაზე, რაც გულისხმობს, რომ ტექინსპექტირების გავლის საფასური 90 ლარი გახდება.

ავტორი
ნინი ხიჯაკაძე

კომენტარები - დატოვეთ თქვენი მოსაზრება
spot_img

მსგავსი სტატიები

“მე მგონი ქოცს, საერთოდ არ სჭირდება არანაირი გამაძლიერებელი ზედსართავი” – გიგი უგულავა

"ერთიანობა ნაციონალური მოძრაობის" ლიდერი, გიგი უგულავა მორიგ მძიმე შეფასებებს...

“შეგვიძლია, 100 მილიონსაც ავცდეთ წლიურ ჭრილში ეკონომიის თვალსაზრისით” – ირაკლი კობახიძე შტატების ოპტიმიზაციაზე

მთავრობის მეთაურმა, ირაკლი კობახიძემ, მთავრობის სხდომაზე, სახელმწიფო საწარმოების სრულფასოვანი...

“მიიღონ მონაწილეობა ადგილობრივი თვითმმართველობის არჩევნებში და ვნახავთ, ვის აქვს შანსი და ვინ გაიმარჯვებს” –...

„მიიღონ მონაწილეობა ადგილობრივი თვითმმართველობის არჩევნებში და ვნახავთ, ვის აქვს...

“ბოქსის გრუშა” ხარ, სტატისტად რომ შეხვიდე არჩევნებში რაღაცის მორიგ ჯერზე დასამტკიცებლად? – ნიკა გვარამია

"კოალიცია ცვლილებებისთვის" ლიდერი, ნიკა გვარამია, თვითმმართველობის არჩევნებში მონაწილეობის იდეის...

spot_img

"პარალელის" გამოკითხვა

დღის პოპულარული

“როცა სახელმწიფო მკვდარია, მდინარე მოქმედებს!” – შორენა ლობჟანიძე აითაჯ მამედოვასთან დაკავშირებულ ფაქტებზე

14 მაისს მდინარე მტკვარში გადავარდნილი ავტომობილის მგზავრების საძიებო სამუშაოების...

“თუ თავისუფლება არ გაქვს – არაფერი არ გაქვს. ბაგაზე დაბმული საქონელი ხარ” – ზურაბ...

ზურაბ გირჩი ჯაფარიძის პირველი წერილი რუსთავის N220 საკნიდან: “აქედან ტვინს...

“მაინტერესებს სადამდე მივლენ ეგენი და როდემდე მოვითმენთ ჩვენ?!” – ეკა მიშველაძე

მმართველ გუნდში დაწყებულ მსჯელობებს, ცალკეული ტერმინების აკრძალვის თაობაზე, მათ...

“ზარქუა, როგორ ჩანს, თავისი შიშის ამბავს ყვებოდა” – პაატა მანჯგალაძე

"სტრატეგია აღმაშენებლის" ერთ-ერთი ლიდერი "ქართული ოცნების" წევრის, ირაკლი ზარქუას...