საკონსტიტუციო ცვლილებების პროექტის უპირობოდ მიღებას ითხოვს ოპოზიციისგან ხელისუფლება – ანა კობახიძე

საკონსტიტუციო ცვლილებებთან დაკავშირებით არსებულ პრობლემებზე საუბრობს “ახალი საქართველოს” პოლიტსაბჭოს წევრი, საარჩევნო და სამართლებრივი საკითხების მიმართულების ხელმძღვანელი ანა კობახიძე:

“საკონსტიტუციო ცვლილებების საყოველთაო განხილვების შემდეგ, იურიდიულმა კომიტეტმა 2020 წლის საპარლამენტო არჩევნების პროპორციული სისტემით ჩატარების თაობაზე კონსტუტუციური პროექტები განიხლა – ერთი ეს გახლავთ უმრავლესობის მიერ ინიცირებული, რომელსაც მხარი დაუჭირეს, ხოლო როგორც მოსალოდნელი იყო ჩავარდა ის პროექტი, რომელიც ინიცირებული იყო 200000 ამომრჩევლის მიერ.

უმრავლესობის მიერ წარმოდგენილი პროექტი, როგორც ყველასთვის ცნობილია, ეს გახლავთ სრულად პროპორციულ სისტემაზე გადასვლა, სადაც არ იქნება დაწესებული ბარიერი და ყველა ის პარტია, რომელიც არჩევნებში მიიღებს ამომრჩეველთა ხმების დაახლოებით 0.67 %-ს, პარლამენტში მოხვდება მინიმუმ ერთი წარმომადგენლით. ასევე, ცვლილება ითვალისწინებს საარჩევნო ბლოკების აკრძალვას.

მეორე პროექტი, რომელიც 200 000 ამომრჩევლის მიერ იყო ინიცირებული, ითვალისწინებდა სრულად პროპორციულ სისტემას, სადაც გათვალისწინებული იქნებოდა საარჩევნო ბარიერი 3% და საარჩევნო ბლოკებიც.

ჩვენი პარტიაც გახლდათ ინიციატორი იმ პროექტის, რომელიც საბოლოოდ წარადგინა პარლამენტში 200000 ამომრჩეველმა. მიუხედავად იმისა, რომ პროპორციულ საარჩევნო სისტემაზე გადასვლა ეს არის უმნიშვნელოვანესი ქართული დემოკრატიისთვის და ამას წლებია ვითხოვთ, მაინც არის უმრავლესობის წარმოდგენილ პროექტში ისეთი მუხლები რომელსაც არ ვეთანხმებით. ბლოკების აკრძალვის არგუმენტი, თითქოს ეს არის პარტიების გაძლიერების მიზნით გაკეთებული, არის სუსტი არგუმენტი რადგან, პარტიის გაძლიერებას ხელს არ უშლის ბლოკი, რომელშიც გაერთიანებულია რამდენიმე პარტია, პირიქით ბლოკშიც კი არის კონკურენცია პარტიებს შორის. თუ უმარავლესობას სურდა გაექრო ისეთი პარტიები, რომელიც უბრალოდ ბიუჯეტის ხარჯზე არსებობს და როგორც პენსიას, ისე იღებს დაფინანსებას ბიუჯეტიდან, ამ ნაწილში ვეთანხმებით, მაგრამ პრობლემის მოგვარება შეიძლებოდა, ისე რომ უბრალოდ შეიცვლებოდა ბლოკების დაფინასების წესი ან ასევე შესაძლებელი იყო ბლოკების შემთხვევაში საარჩევნო ბარიერი დაწესებულიყო უფრო მაღალი და ამით დაგვეტოვებინა პარტიებისთვის უფლება – ისინი გაერთიანდებოდნენ წინასაარჩევნოდ თუ ცალ-ცალკე სუბიექტად წარსდგებოდნენ ამომრჩევლის წინაშე.

რაც შეეხება ბარიერს, აქ კომიკური სიტუაცია გვაქვს, რადგან უმრავლესობას მიაჩნია რომ 2020 არჩევნებისას პარტიებისთვის ბარიერის დაწესება არასამართლიანია, რაც 2024 წელს უკვე სამართლიანი ხდება და 5% იქნება საჭირო, რომ საარჩევნო სუბიექტი პარლამენტში მოხვდეს.

რიგი განსხვავებების მუხედავად მნიშვნელოვანია ოპოზიციის და რაც მთავარია ამომრჩევლის ერთიანობა ამ საკითხზე – არის საფრთხე იმისა, რომ უმრავლესობამ მისივე ინიცირებული პროექტი ჩააგდოს, რადგან იურიდიულ კომიტეტზე თავმჯდომარემ განაცხადა, რომ უმრავლეობის წევრებში არ არის ერთიანი პოზიცია პროპორციულ სისტემაზე გადასვლასთან დაკავშირებით და შეიძლება პლენარულ სხდომაზე საფთხე დაემუქროს კონსტიტუციურ ცვლილებებს. ასევე იურიდიული კომიტეტის თავმჯდომარე, სხდომაზე კატეგორიულად ითხოვდა ოპოზიციას მიეღო ეს პროექტი ისეთი, როგორიც არის ,,თუ-ს“  და ,,მაგრამ-ის“ გარეშე”, რაც ცალსახად მიუღებელია – აცხადებს ანა კობახიძე.

კომენტარის დატოვება

თქვენი ელფოსტის მისამართი გამოქვეყნებული არ იყო. აუცილებელი ველები მონიშნულია *